محمد جواد پیش بین در گفت و گو با میراث آریا گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه صنایعدستی و جواهرات مواجهیم مسئله بازار است.
رئیس کانون هماهنگی دانش و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران ادامه داد: امتزاج بعضی از محصولات با همدیگر می تواند بازاری نو و فعال تر را ایجاد کند، بنابراین وقتی که طلا جواهر با صنایع دستی ادغام شده، نوآوری در بازار ایجاد کرده است.
پیش بین با اشاره به فعالیت تنها شرکت خلاق و فن آور صنایعدستی در استان خراسان رضوی، افزود: با تلفیق صنایع دستی و طلا در این مجموعه، صنایع دستی به واسطه طلا و طلا به واسطه صنایع دستی به فروش میرسد.
رئیس کانون هماهنگی دانش و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران به ویژگیهای محصولات تلفیق طلا و صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: به ویژه اینکه صنایعدستی این مجموعه منطبق بر آداب، رسوم، فرهنگ و سنتها و المانهای ایرانی است و معمولا آثار برگرفته از میراث فرهنگی خسته کننده نیست بلکه انرژی بخش است.
پیش بین ادامه داد: در طراحی جواهرات هم به طراحها توصیه میکنیم. در ایدهپردازی سعی کنند از المان های ایرانی الهام بگیرید، صنایع دستی نیز یکی از این موارد است که وقتی با طلا امتزاج پیدا کرده، بازار خیلی بهتری را ایجاد کرده است.
او گفت: این محصولات خلاق و فناورانه در زمینه صادرات هم میتواند بازار خوبی داشته باشد. صنایع دستی موتور محرکه گردشگری است و مشهد سالانه بیش از 20 میلیون نفر زائر دارد که تعداد زیادی از زائران از کشورهای عربی و علاقهمند به مصنوعات ایرانی هستند. اگر ما تبلیغات درستی داشته باشیم و اقدامات درست و دقیقی در این زمینه انجام شود، میتواند در سبد سوغات قرار گیرد.
رئیس کانون هماهنگی دانش و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران اظهار کرد: فروش محصولات تلفیقی طلا و صنایع دستی در بازارهای جهانی میتواند به رونق اقتصادی داخل کمک کند البته موفقیت در این زمینه به تبلیغات و همراهی رسانهها وابسته است.
پیش بین یادآور شد: مثلا مشهد به عنوان شهر جهانی گوهر سنگها انتخاب شده که یک فرصت و برند جهانی برای آن است که باید بیشتر از این فرصت استفاده شود.
انتهای پیام/

نظر شما